pageviews

maandag 1 augustus 2016

Zondag 31 Juli eindelijk in Göthenborg aangekomen.

Vanmorgen is het negen uur wanneer we uit onze kooi komen en weer worden we verblijd met een zonnig begin van de dag.
Eerst maar even een veeg om het hoofd, en dan ontbijten, snel de boot zeilklaar maken en om kwart over tien gooien we los en gaan op weg naar Marstrand.
Het eerste kwartier gaat op de motor, maar dan gaan we zeilend de laatste zes mijl naar Marstrand.
Het ligt in de bedoeling om daar even wat te provianderen, maar wanneer we er naar binnen varen
zien we al snel dat er hier weer feest is en dat er bijna geen plaats is aan de vele steigers die hier zijn het is voor ons dan ook niet gemakkelijk om hier zonder hekanker ergens voor de wal te komen en dus nemen we de beslissing om maar verder te varen naar Göthenborg.
Het word een mooie zeildag en om halfvijf varen we de Langedrag jachthaven binnen, we zijn eigenlijk al weer aan de late kant want er zijn bijna geen geschikte lege groene plaatsen in deze jachthaven met boxen en dus word het zoeken, en we vinden er op het laatst eentje die helaas wel aan lager wal is maar wel de goede afmetingen heeft.
We poffen erin, en even later lopen we richting havengebouw omdat we eerst wel even willen checken wat de prijs voor een overnachting hier is.
Er staat een betaalautomaat en daar zie ik dat het voor onze lengte 340 kronen kost en dat is omgerekend in Euro's ongeveer 35,50 niet goedkoop dus maar goedkoper dan ik had verwacht want bij de ingang van de haven stond een bordje met een kroontje er boven, dus een koninklijke haven met
een koninklijke prijs dacht ik nog toen ik naar binnen toe voer.
Ik zoek naar het havenkantoor en zie opeens een soort torentje en dat blijkt het havenkantoor te zijn, en dus gaan we daar maar op af, want we weten niet of de box waar we nu liggen wel vrij is tot vrijdagmorgen a.s.
Er zit een jong stel, en ik vraag de jongeman of hij de havenmeester is en dat is hij dus.
Ik leg hem de situatie uit en hij sneupt in zijn papieren, en zegt dat de plek waar wij liggen maar tot donderdag vrij is, en dus moeten we morgen verkassen naar een andere plek die ook beschikbaar is van donderdagnacht op vrijdag.
Nou dat gaan we dus morgen regelen, en ik krijg alvast twee nummers mee van boxen die vrij zijn aan de A steiger nummer A44 en A45.
Ik vraag hem of ik nu moet betalen en hij zegt betaal voor vannacht maar met de terminal en morgen bij mij voor de rest.
Ik vraag hem ook nog hoe ik het beste op het vliegveld kan komen en hij vraagt welk vliegveld, want er zijn er drie hoor ik nu van hem.
Er zijn meerdere mogelijkheden, je neent of een taxi of je gaat met de tram en de shuttlebus naar de betreffende luchthaven, nou we zoeken het morgen wel verder uit, en gaan naar de betaalautomaat waar ik het havengeld betaal, ook krijg je hier een code voor de toiletten, douche's en afvalcontainers.
Als we terug lopen begint het net te regenen en we gaan ondanks dat we wel een paraplu bij ons hebben even schuilen, en opeens horen we Nederlands praten.
Het blijkt een stel te zijn dat ook met de Camrace heeft meegedaan en omdat het toch regent en we hier droog staan, hebben we een heel leuk gesprek met elkaar over de race natuurlijk, en ook over onze omstandigheden.
Wanneer het weer droog is, gaan zij nog even het dorp in om boodschappen, want er schijnt een supermarkt hier vlakbij in de buurt te zijn.
Wij lopen weer terug naar onze plek , maar nemen per abuis de verkeerde steiger, en moeten daardoor weer helemaal teruglopen want wij liggen in de allerlaatste box van de steiger.
We zijn net op tijd binnen, want het begint nu echt te hozen, is dat even mazzel hebben.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten