pageviews

zaterdag 11 augustus 2018

11-08-2018 Nog maar een dagje op Tunö blijven.

Vandaag hadden we er een beetje op gerekend om tegen de middag te vertrekken naar een andere haven, maar het weer heeft andere plannen, en net tegen die tijd dat ik na alles te hebben voorbereid, zoals de overbodige lijnen weghalen die we tijdens het stormweer extra hadden bijgezet, komen er donkere wolken deze kant op en daar komt nog een hoop wind en ook flink wat nattigheid uit.
Ben ik even blij dat we nog niet weg zijn gegaan!.
De rest van de familie was nog even naar het speeltuintje geweest en zagen de bui ook al aankomen en waren dus net op tijd terug.
We kijken nog eens naar de weersvoorspelling en besluiten dat we pas in de loop van morgen weggaan want dan is het duidelijk een stuk beter met het weer.

   Een RIB met 600 pk er achterop.

Vanmorgen kwam er ook opeens een RIB binnenvaren met allemaalb gasten die zeiknat eraf kwamen, ze hadden denk ik een bumpyride gehad door en over de nog steeds behoorlijke golven.
Een paar uur later vertrekken ze weer met het racemonster.


Ook komen er nu weer een aantal jachten de haven binnen varen, er zijn twee hollandse schepen bij, de ene die voor ons is gaan liggen komt uit Delfzijl, en de andere is een erg groot jacht van 56 foot het is een moody, ik kan helaas niet zien waar hij vandaan komt, en ook staat er geen naam op tenminste niet op de zijkant.
Na het middageten van Deense aardappelen en worteltje's gaat Oma met de fam Oud nog even naar het bos voor een wandeling, ik ga het vuilnis even wegbrengen, en als ik bij de verzameling vuilcontainers aankom kijk ik even of er nog iets bijzit wat ik nog kan gebruiken.
Ik zie opeens een spiegel die verstelbaar is met een gewoon spiegelbeeld, en een spiegel die vergroot.
Ook kan het ding aan de wand worden bevestigd en heeft het een uitrekbaar schaarsysteem zoals je vroeger veel bij wandschemerlampen had.
Hij is toevallig ook nog van roestvrij staal en dus neem ik hem mee naar de boot.
Tijdens het schoonmaken van het ding gaat de gewone spiegel kapot, en kan het ding dus weer terug naar de container, tenzij ik er aan die kant een deksel voor maak, het houd dus wel in dat ik nog een keer naar de container moet met de maat van de spiegel en dat is 17 cm.
Dus ga ik gewapend met een rolmaat richting containers en ik vind toevallig een deksel van wit plastic van de goede maat, dus terug naar de boot en na wat gepriegel krijg ik het ding vast op de plaats van het gebroken glas van de spiegel.
Na de spiegel gemonteerd te hebben ga ik er gelijk gebruik van maken, en ga met schaar en kam mijn baard maar eens wat bijwerken, want die is nodig toe om wat gefatsoeneerd te worden.
Het lukt mij om een flink stuk weg te knippen en met een scheermesje doe ik de finishing touch.
Zo dat lijkt weer een stuk beter en na met de stofzuiger de afgeknipte haren te hebben opgezogen, ga ik maar even naar de havenmeester om die nog een keer te spekken, en wie tref ik daar dan aan, de hele familie zit daar een beetje tv te kijken en waren hier nog net op tijd voor het begon te regenen, ik heb niets van de regen gemerkt omdat ik steeds druk bezig was.
Het is nu ondertussen bijna zes uur, en we gaan met z'n allen maar weer naar de boot, en zijn net op tijd weer binnen voordat het weer gaat regenen.
Een halfuurtje later zitten we al weer aan tafel om een stapel boterhammen weg te kauwen, en ook de kinderen hangen er flink in deze keer.
Na het eten gaat de kinderschare na nog wat voorlezen en boekjes bekijken richting kooien, en wij drinken even later een bakkie koffie.
Later op de avond zijn John en Marina nog een poosje bezig met de spraakcomputer van Ariane te programmeren, maar dat is nog niet zo gemakkelijk en het vergt nogal wat tijd.
Om halfelf hebben we nog de verhuizing van de fietsen uit de bb achterhut naar de tafel van de salon waar ze allebei net kunnen staan.

    De twee fietsen komen vanuit de bb achterhut weer eens op de tafel te staan.
 Dan is het tijd voor een drankje, en een hapje want het is op het laatst ook zaterdagavond en morgen begint er weer een nieuwe week.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten