pageviews

maandag 27 augustus 2018

Maandag 27-08-2018 een dagje uitrusten in Fynshav.

De weerberichten voor vandaag waren nou niet bepaald om over naar huis te schrijven en daarom blijven we hier nog maar een dagje liggen, want in de regen varen  s nou niet bepaald mijn hobby.
We blijven vanmorgen dan ook maar wat langer liggen dan gewoonlijk, maar Aafke is er weer als eerst uit om halftien, en ik kom daar drie kwartier later achteraan.
Het heeft geregend, en het valt mij mee dat het niet harder waait, en nadat ik mijn broek, sokken, en schoenen heb aangetrokken gaan we eerstmaar even lekker ontbijten.
Gisteren heeft Aafke een heel zwaar brood meegenomen uit de winkel en daar krijg ik nu een stuk van.
Het smaakt voortreffelijk en ik kan het nergens mee vergelijken wat betreft de smaak, maar deze houden we erin.
Het andere brood is een Zweeds product en is ook relatief zwaar, en is ook erg lekker, en ook nog eens erg lang houdbaar, wel tot 10-09 staat er op nou dat is mooi, dan kunnen we daar wel een paar van meenemen voor onderweg.
Nadat we ons ontbijt hebben weggewerkt is het tijd om onze boeken weer voor de dag te halen, en Aafke duikt weer in het boek "stormwaarschuwing" en ik lees een boek over leven na de dood geschreven door een neurochirurg die het zelf had meegemaakt na een E-coli bacterie in de hersenen.
S,middags om een uur of drie gaan we de tijd nog even nuttig besteden, door het Paddlewheel van het log schoon te maken, want dat geeft maar de helft van onze snelheid aan.
Na het log eruit te hebben gehaald en er een dummy in hebben gestop, blijkt dat er een slakje in zit en dat is de boosdoener dus, met een oude tandeborstel en heet water met afwasmiddel maak ik het hele geval goed schoon en hoop dat het nu weer normaal de snelheid door het water aan gaat geven.
Even later ga ik met de rubberboot eens even kijken hoe het met de aangroei zit van de scheepsromp en er blijken wel wat algen aan de bovenrand te zitten en die ga ik er toch maar even afhalen, dat scheelt waarschijnlijk toch wel een paar tienden van een knoop wat snelheid betreft.
Ik moet er al redelijk snel weer mee stoppen vanwege de regenbui die overtrekt, en dus gaan we binnenkort met een mooiweer dag voor anker wat aan die algen doen.
Aafke is in tussentijd aan het koken van ons avondmaal begonnen en ik ga zo meteen even weer naar Herr Habenmeister om het liggeld te betalen.

   De haven van Fynshav.

   Het lijkt erger dan het is hoor op deze foto.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten