pageviews

dinsdag 7 augustus 2018

07-08-2018 Aankomst kinderen en kleinkinderen in Juelsminde.

Vanmorgen om halfnegen arriveren onze gasten, en dus kunnen we mooi meteen met ons allen ontbijten.Ze zijn gisteravond om halftien vertrokken en hebben onderweg twee keer een halfuur gestopt, de kinderen waren erg lief geweest onderweg, en dat geeft een heleboel rust in de auto.
John gaat straks even wat slaap inhalen, en Aafke en Marina gaan met de kinderen naar het strand toe want het is weer een prachtig zonnige dag vandaag.
Ik blijf op de boot zolang John slaapt, want de kleine Silvan is ook onder zeil, en het strand met al dat zand is nu niet bepaald mijn favoriete stek.
Om halfvier gaat het alarm af, of beter gezegt Silvan word wakker in een vreemde omgeving en schreeuwt dus even moord en brand en ook John is denk ik door hem wakker geworden.
Ik ga eens even poolshoogte nemen hoe het met dat kleine manneke is, hij is nat van zweet in zijn trappelzak, en ik haal hem er dan ook maar gauw uit.
Het ding is uit, en Silvan duikt weer in z'n hoekje terug en gaat verdorie mij nog weer slapen ook.
Nou wat mij betreft mag het, maar John wil met hem naar het strand en de zee toe, waar de rest ook is en daar ga ik dan ook maar even kijken en wat foto's nemen.
Eerst kan ik ze niet vinden, want met dit weer is het hier net Scheveningen, en dus loop ik maar even een rondje langs de rand van het mulle zand.

   Marina met Novah op de trap bij de zwemsteiger.

Even later zie ik Aafke die met Ariane in het water is en de best wel flinke golven trotseerd met haar in de armen, ze zegt later ook dat het niet meeviel om Ariane beet te houden want het kind is erg gespierd en spieren wegen meer dan vet.

   Marina met Novah gaan vanaf de duiksteiger het water in.

Ook de rest komt in zicht en die vinden het ook heerlijk om zo in het water te spelen, alleen Silvan ziet het niet zitten en blijft mooi bij zijn pappa in de bolderwagen.
Ik maak wat foto's en ga daarna maar weer naar de boot toe, want het is erg warm daar op het strand.

    Silvan blijft lekker in de Bolderwagen

Een half uurtje later komt ook de rest zich afspoelen onder de slang op de steiger en tegelijk het haar maar even wassen, net als ik ook even mijn haar wil wassen zijn opeens allebei de slangen op de steiger in gebruik bij schippers die willen watertanken en dus was ik mijn haar maar in de boot onder de kraan dat kan net zo goed.

    Aafke en John met Ariane.
Aafke gaat alvast maar met het eten bezig en we krijgen pizza en of chili concarne of wat daar voor door moet gaan, maakt niet uit het verdwijnt allemaal in de hongerige kelen.

   John en Novah aan de pizza.

Na het eten gaat het weer wat meer waaien uit het zuiden, en dus richt ik de windgenerator maar even op de wind.
We wilden eerst ook nog de rubberboot weer in elkaar zetten, maar dat stellen we nog maar even uit tot morgenvroeg.

   Beppe probeert Silvan aan de chili concarne te krijgen, eerst proeft ie even, maar dan krijgt hij de   
   smaak te pakken en eet alles netje's op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten