pageviews

zaterdag 11 augustus 2018

10-08-2018 nog steeds verwaaid op Tunö.

Vanmorgen slapen we maar uit, want we hebben nu de storm achter de rug, en het mag dan nog hard waaien, het is nu een stuk rustiger dan gisteren om elf uur hebben we het ontbijt pas op, en gaan Oma en de rest van de familie maar even een slag om, en ook gaan ze vissen op krabben hier in de haven.
Ik blijf maar weer aan boord en ga zitten lezen in een boek wat ik gisteren in het clubhuis van de zeilvereniging heb gevonden, ik was op zoek naar een Engelstalig boek, maar deze is in onze eigen taal en waarschijnlijk hier achter gelaten door een Nederlands schip.
Het boek heet Goudkoorts en is van Alistair McClean's en is inderdaad spannend geschreven.
Ook moet ik de stootkussens en de lijnen regelmatig controleren en verhangen, want we gaan hier op het moment soms van 1,9 mtr naar 3.0 mtr en de steiger is een vaste met latten aan de zijkant, maar die lopen niet door tot aan onderen toe, en dat koste ons bijna de rubberboot.
Aafke zag het gelukkig op tijd dat de punt van de boot onder de steiger zat, en gelukkig kon ik hem er nog op tijd onderweg trekken anders hadden we een probleem gehad.
Verder is er op dit eiland niet zoveel te verhapstukken, maar de kleintje's vermaken zich best in het speeltuintje hier bij de haven.
De storm heeft ook de grote feesttent gedeeltelijk verwoest en het ding ligt aan één kant helemaal plat.
Ook zijn er diverse tenten op de camping getroffen door de storm, maar verder is er niet veel schade zo te zien.
De schipper van het zeiljacht aan de andere langssteiger heeft zijn rolgenua er ook afgehaald en dat word dus een nieuw zeil want het ding is compleet aan vlarden gescheurd.
Om vier uur ga ik maar even de kas spekken van de havenmeester, hopelijk voor de laatste keer.

   Hier stond de feesttent.

Achteraf had ik mischien ook moeten verkassen naar de boxen aan de andere kant, maar dan had ik in het eerste deel van de storm waarschijnlijk net zoveel problemen gehad zoals ik nu had aan het eind van de storm.
Gelukkig hebben wij geen krasje schade aan de boot, want we hadden gelukkig genoeg landvasten en stootwillen aan boord en die zijn allemaal heel gebleven.

    Het eiland is maar klein, maar er is een supermarkt voor het hoognodige.

Met een beetje geluk kunnen we hier morgen vertrekken, want er zijn een paar gaatje's tussen de windwisselingen waarbij het minder dan 20 knopen waait.
Morgen maar weer even in het weer zien.
 
,






Geen opmerkingen:

Een reactie posten