pageviews

zondag 5 augustus 2018

05-08-2018 bij Tunø een dagje voor anker.

Vanmorgen als ik wakker word is het bijna negen uur, ik heb heerlijk geslapen, eerst nog wel last gehad van mijn heup, waarmee ik gisteren toen ik aan boord stapte met mijn rechterbeen tegen de reling schopte waarbij ik mijn grote teen flink zeer heb gedaan, en daarbij hebben mijn enkel, knie, en heup waarschijnlijk ook een knoei mee gekregen want ik kan er slecht op staan en erop liggen houd ik niet lang vol.
Vandaag eerst maar even aanzien en anders maar even een morfinetabletje tegen de pijn innemen, ik heb daar nog wel een paar van liggen in de boordapotheek.
Het waait nog steeds flink maar van meer dan 30 knopen wind is geen sprake, tenminste hier in de luwte van het eiland niet.
Wel slingeren we nogal wat heen en weer hier achter het anker, maar het alarm is niet afgegaan en daar gaat juist je nachtrust mee verloren.

   Nadat we voor de 2de keer hebben geankert, krabt het anker niet weer en blijven we op onze plaats.

Het is vandaag een bewolkte dag, en de zon laat zich niet veel zien en dus scheelt dat een stuk in temperatuur en we begonnen er waarachtig al wat aan te wennen, maar nu weet ik nog niet wat prettiger is.
Wij brengen de middag lezend door, en Aafke heeft eerst bij mij de teennagels geknipt, en daarna die van haar zelf.
Ik heb nog steeds erg veel pijn in mijn rechterbeen, waarmee ik tegen de relingdraad aan heb getrapt en snap niet dat daardoor mijn enkel, knie en heup mij zo verrekte pijn doen.
Het zal wel weer overgaan denk ik maar mischien moet ik er wel wat opsmeren, helpt dat niet, dan geeft het toch moed.
De veerboot komt hier regelmatig mensen brengen en halen, maar er zijn vandaag weinig bootje's op het water vanwege het erg vlagerige weer de laatste dagen.

    De veerboot komt vlakbij onze ankerplek langs een paar keer per dag.

Verder gebeurt er vandaag weinig, op een paar suppers na die hier op hun plankje langskomen peddelen richting het rif, ze hebben soms behoorlijk moeite om weer tegen de wind in terug te peddelen naar het strand.
Omdat we allebei koude voeten hadden hebben voor het eerst maar eens weer sokken aan de voeten gedaan en dat voelt lekker.
Morgen willen we eigenlijk wel naar Langör toe aan de andere kant van Samsø, we waren daar al even op de fiets, en we willen graag even zien of wij daar kunnen komen met onze diepgang van 2,20.

 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten