pageviews

maandag 3 juni 2013

Donderdag 30-05-2013 Hasle op Bornholm


Donderdagmorgen besluiten we om verder te gaan naar het plaatsje Simrighamn dat om de kaap ligt de afstand is ongeveer z'on dertig mijl dus met een beetje wind is dat 5 tot zes uren varen. Om een uur of halftwaalf vertrekken we alleen op de Genua want dat gaat hard genoeg, en is gemakkelijker, omdat we als de wind nog toeneemt dan geen gedoe hebben om een reef in het grootzeil te doen. Het word hoog aan de wind, en de koers is redlijk goed tot aan de kaap, maar als we daar zijn is Simrishamn niet bezeild, en om dat hele stuk nog te gaan kruisen lokt ons ook niet aan, we nemen het besluit om dan maar naar Bornholm te gaan dat is goed bezeild en ook nog dichterbij, en dat geeft voor morgen eventueel ook een betere uitgangspositie voor Simrighamn, of mischien nog wat hoger en oostelijker. We moeten nu echter wel de shippinglane oversteken, en dat kan mooi met 90 graden, er is wel veel verkeer, op een gegeven moment zijn er vijf aan SB en vier aan BB maar we scharrelen er precies tussendoor en om 19:05 maken we vast in Hasle waar we alle ruimte hebben in de haven, want er ligt alleen een duits jacht en een vissersboot aan de kade.
Maar verder is het een kale boel hier, wel zijn ze bezig met een groot plan ontdek ik op een tekening bij het havenkantoor als ik daar het havengeld betaal bij de automaat, er gaat weer 22 euro van mijn banksaldo af, maar daar zijn wel de douche's en de elektriciteit bij inbegrepen.
S'avonds kijk ik naar een film via de DVD recorder, het is de western " The Good The Bad and The Ugly met in de hoofdrol Clint Eastwood en ook speelt er een Nederlandse acteur in mee waarvan ik mij zo de naam niet van Kan herinneren. Om 11:00 is de film afgelopen en gaan we naar bedje Kooistra toe.


Verstuurd vanaf mijn iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten