pageviews

maandag 3 juni 2013

Vrijdag 31-05-2013 wasdag


Aafke heeft de vrijdag tot wasdag gebombardeerd, en gaat de was doen, maar eerst even na het ontbijt lekker onder de douche, als ik dan spiertjenaakt in het douchehokje ben, en de kraan aan doe, en vervolgens wacht op warm water, dan kan ik lang wachten want er komt alleen een keiharde straal koud water uit de douchekop, ik probeer nog even het hokje ernaast maar dat is van het hetzelfde laken een pak, nou dan de kraan maar op een klein straaltje en dus douche ik mij met koud water.Ook Aafke heeft alleen koud water in de damesafdeling, maar heeft zich ook maar beholpen met een koude douche.
Dan gaan we eerst een bakje doen, en daarna gaan we naar de afdeling wasmachine's waarvan we er twee tegelijk gebruiken, dat gaat lekker snel want nu kan ze witte was en bonte was in een keer doen, daarna alles in de droger en voor 14 muntje's van 5 kr á 13 ct is de was weer klaar.
De rest van de dag brengen we door met van alles en nog wat, ook is er internet en ik maak dan ook daar gebruik van om het weblog bij te werken, helaas kun je alleen in het bijkantoor van de havenmeester terecht, en daar zit geen enkel stopcontact en ben ik al snel door mijn stroom heen en moet ik eerst weer naar de boot om hem op te laden.
Ondertussen zijn er nog wel 6 jachten bijgekomen waaronder 2 uit Polen, en 2 uit Finland, en een paar Duitse jachten.
We hadden hier mischien wel een rondje kunnen fietsen, maar daar hebben we allebei geen zin in en we luieren lekker, ik loop nog even de haven rond op zoek naar een dieseloliepomp, maar dat is een bovengrondse tank en daar heb ik het niet zo op, vanwege de condensvorming wat voortkomt uit het steeds koud en warm worden van een dergelijke tank dus stellen we het tanken nog maar even uit tot we een betere gelegenheid vinden.
De avond gaat voorbij met wat lezen, schrijven, en film kijken, we gaan weer om een uur of elf de bonken op een bultje gooien.


Verstuurd vanaf mijn iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten