pageviews

zondag 30 juni 2013

Vanaf het Finse Hamina naar de Russische Federatie st Petersburg op 30-06-2013

Vandaag gaan we de oversteek maken naar st.Petersburg, om 15:00 vertrekt de eerste groep van zes schepen die als eerste gaan uitklaren bij het eiland Santio vanuit Finland. Ik heb gehoord dat dat heel snel gebeurt is, het zou slechts vijf minuten per schip bedragen, nou dat is in tegenstelling met de verwachte inklaringstijd van 2 1/2 uur bij de Russische custums een makkie. Om 12:30 hebben we het laatste palaver, en daar worden nog wat afspraken gemaakt vanwege het vertrek, de route, en welk kanaal er zal worden gebruikt door onze groep, omdat wij als groep kanaal 17 hadden toegewezen gekregen, maak ik de opmerking, dat dit het SAR Kanaal is, waarop onze leider zegt dat kanaal 17 niet in alle gebieden door de SAR word gebruikt, een van de anderen komt dan met de opmerking, wat gebeurt er als we wel van dat kanaal worden afgestuurd, waarop ik zeg dan kunnen we toch het voor Maritime gelegenheden uitgegeven kanaal 88 gebruiken. Iedereen vind dat wel een goede oplossing, en dus gaan we over op kanaal 88 maar dan wel op onze handmarifoons. De schipper van de Wulp zegt dat hij geen handmarifoon heeft, en dus word die eerst via kanaal 16 opgeroepen om naar kanaal 88 te komen. Dan praten we als groep nog even over de snelheid waarmee we gaan varen en de te volgen route. De snelheid word voor onze groep 5,5 knoop en de route die er word gevaren is dezelfde als die ik voor mijzelf al in de Ipad had gezet. Het is zover dat we gaan vertrekken, maar eerst eten we nog even warm om halfdrie. Om halfvier moeten we dan van de wal, omdat het schip de Iskander waar we naast liggen in groep 2 zit en om halfvier weg gaat, wij gaan om vier uur met groep drie weg, nu ik dit schrijf zitten we al op zee en ook al in Russische wateren, we zijn zonder probleem door de Finse douane uitgeklaart op het eiland Santio. Wel moesten we onze regenkleding aan, want het begon net daarvoor te regenen maar het was maar een buitje, en nu is het weer droog. We motorsailen nu met de fok erbij en lopen 6 knopen. 



De leider van onze groep de Sirius houd er rare vaargewoonte's op na waar de rest van de groep zich trouwens niks van aantrekt en gewoon bij elkaar blijft. Hij is opeens 30 graden naar BB gegaan maar vaart nu weer parrelel met ons. Marina is alvast gaan liggen bij Ariane die wat onrustig is nu we op de motor varen, en Ik heb net de klok maar weer een uur vooruit gezet want het is hier twee uur later dan in Nederland. Ik stop er nu mee want ik heb de Ipad ook nodig voor de navigatie, dus morgen maar weer zien vanuit st Petersburg. 
                                       
St Petersburg op 01-07-2013 

We zijn nu ondertussen in st.Petersburg aangekomen, was het eerste deel redelijk rustig, zo onrustig is de rest van de reis. het waaide wel niet erg, maar de swell die er staat is erg hinderlijk, en we slingeren heen en weer als zaten we op een schommel. Vooral de Lemsteraak "de Wulp"  gaat te keer als een gek, en er zal ongetwijfelt wel het een en ander sneuvelen aan boord. Wij gaan zo nu en dan ook flink heen en weer, maar gelukkig blijft alles op z'n plek. Eerst vraag ik mij af waar het door zou komen, en dan denk je aan slecht weer de dag ervoor, maar volgens mij komt het door de grote diepteverschillen hier. Het is afwisselend 25 tot 3 meter diep en dat is het probleem, ook heb je deze klotspartij bij Helgoland waar ook een groot diepteverschil is van 3 meter tot wel op plaatsen 50 meter. We proberen er wat tegen te doen , en we trekken de Genua strak middels de twee genuaschoten tussen voorpiek, en mast, daar word het al een heel stuk beter van.
 Verder schrikken we een paar keer van het tegenkomen van een onverlichte ton, je zoekt er om, maar als je dan geen flits ziet van de betreffende ton, dan is of de pit stuk, fof er ligt helemaal geen ton meer. Later hoor ik dat ik niet de enige was, die een ton miste, ook de Elise van Rienk Heemstra liep bijna op een ton die onverlicht was, het was dezelfde die ook wij bijna raakten.
Als we dan ook achter het eiland zijn gekomen, is de deining weg, en dat vaart een stuk geriefelijker. Het eerste stuk is vrij recht, en levert dus ook geen problemen op, maar dan komen we bij een nauwe doorgang, waar ook nog eens een aantal schepen direct daar achter voor anker liggen, ook zijn er een aantal ondiepte's waar je niet op moet lopen. 


Onze leider de Sirius presteerd het weer om dusdanig dicht naar de ondiepten te varen, dat hij word opgeroepen door verkeerscentrale Primorsk die zegt dat hij two cable's from shallow water is en dat hij bakboord uit naar de routelijn op de kaart moet gaan. Ik zie hem op het scherm nog niet snel reageren, en hij word nu gesommeerd om direct Port te sturen, en de lijn op de kaart moet aanhouden. Dan zie ik hem op het scherm Inderdaad zich naar de route begeven, en de verkeerscentrale Primorsk zijn reactie via de Marifoon te bevestigen. Hè Hè, dat ging maar weer net goed. Maar na een mijl of wat komen we weer een soortgelijke situatie's tegen, en ik houd hem nu goed in de gaten, en verdomd, hij weet het nogmaals te presteren om de verkeerscentrale van Primorsk de stuipen op het lijf te jagen, want hij word weer gewaarschuwd, dat er vlak voor hem een ondiepte is, en dat hij zich naar de lijn op de kaart moet begeven. Ook nu reageert hij niet direct, maar pas op het laatste moment zie ik hem naar Port gaan. Dan gaat het een hele poos rechtuit en kan er weinig verkeerd gaan zou je zeggen, maar als ik op de kaart zit te kijken, zie ik hem opeens een scherpe bocht naar Stuurboord maken, terwijl hij daar helemaal niets te zoeken heeft. Ik krijg de kriebels van die vent, straks gaat het nog eens mis, en hebben we een hoop gelazer, maar zo plotseling hij naar Stuurboord ging gaat hij nu weer terug naar zijn oude koers. We zijn nu ondertussen de eilanden gepasseerd, en krijgen nu weer te maken met die vervelende rotdeining. Ik besluit om na een tijdje de Genua er maar weer bij te zetten, want de wind is nu half, en om en nabij de 10 knopen, nou nu motorzeilen we met genoeg druk in het zeil, om het slingeren tot een minimum te beperken, ook de Wulp waar we zo nu en dan bijna onderdoor konden kijken, trekt de fok erbij en ligt nu ook een stuk beter in het water dan daarvoor, alleen bevind hij zich nu wel veel te veel rechts van ons, en dat is een restrickted area waar je absoluut niet mag komen. Ik verwacht dan ook elk moment, dat hij zal worden opgeroepen nu niet door Primorsk, maar door een andere verkeerspost, maar dan zie ik hem ook alweer deze kant opkomen, om zich weer bij ons te voegen. Omdat het vaarwater nu 90 graden Bakboord uit gaat, hebben we geen druk meer in het zeil, en rollen het dus maar weer op.
Doordat we nu meer onder de kust komen, staat er ook minder swell, en is er mee te leven.
Dan begint eindelijk de beloofde hevige regenval, en het zicht word er niet beter op moet ik zeggen
maar omdat we onder de vaste buiskap zitten te sturen, hebben we er gelukkig wat vochtigheid betreft geen last van, wel is het zicht nu miserable, en ik zet de radar er maar bij aan, en dus kan ik nu ook de buien zien aankomen en dit kan nog wel even duren zo te zien.


 Ook word het nu drukker op het water, en komen we steeds grotere schepen tegen. Gelukkig klaart het na een uurtje weer wat op en word het zicht weer wat beter, en kan de radar wel weer uit. Nog 10 mijl en dan zijn we bij de waterkering die net als bij Hoek van Holland in de Maas kan worden afgesloten, en ook door Nederland is gebouwd ter bescherming van de stad st Petersburg, want met harde Noordwesten wind kan het water door de wind wel tot meer dan zes meter worden opgestuwd, en dat is al een aantal keren gebeurt, met grote gevolgen voor de inwoners van de stad, en de schade die daardoor werd aangericht was natuurlijk groot. 


Als we daar dan zijn aangekomen, kunnen we bijna gelijk aanmeren bij het douanegebouw, waar groep twee bijna klaar is. Natuurlijk leggen we net alsof dat zo gewoon is, weer aan in de spoelende regen, en ik heb mijn lange Australische jas, Hoed en Laarzen aan. En niets kan mij nu nog deren. We willen tegen de Elise aan gaan liggen, maar die zeggen dat we op de voorste boot de Sirius moeten gaan vastmaken. Na vastgemaakt te hebben, is het wachten op de dingen die komen gaan, na een poosje komt er iemand bij ons aan boord, en dit blijkt Vladimir Ivankov te zijn onze scheepsagent, hij vraagt mij om de paspoorten, en de bemanningslijsten, en als ik hem die dan heb gegeven gaat hij onze immigratiepapieren invullen die we daarna allemaal moeten ondertekenen. Ook moet ik nog een aantal andere papieren ondertekenen waarvan ik niet weet wat ik nu eigenlijk teken, maar ik ga er maar van uit dat het niet mijn doodvonnis is. Dan hoor ik gestommel en dan komt er iemand van de customs de trap af, en na zich te hebben voorgesteld, moet ik ook voor hem nog een zestal formulieren invullen en ondertekenen, waarna hij daarna op inspectie door de boot gaat om te zien dat er buiten de vijf personen, waarvan hij de paspoorten inmiddels van heeft gecontroleerd zich niet meer personen op het schip bevinden. Aangezien ik nog steeds het probleem met mijn zoekgeraakte papieren heb ben ik benieuwd naar wat er nu gaat gebeuren, maar hij zegt dat hij nu de paspoorten meeneemt naar het kantoor om ze te controleren, en van stempels te voorzien, en ze daarna weer terug komt bezorgen. Omdat het nu ook nog eens lunchtijd is duurt het nog langer dan de twee en een half uur die het normaliter duurt. Dan klopt er opeens iemand op de boot, het is de schipper van de Sirius, die zegt dat Marina de dochter van Vladimir heeft aangeboden om alvast kopieën van de eigendomspapieren van de boot te gaan maken zodat het minder tijd gaat kosten doet zij dat in de lunchtijd van de heren douaniers. Hij laat mij alvast even zien om welk papier het gaat. Ik krijg het plotseling erg warm, want dat zijn nu net de papieren die ik kwijt ben, ik zeg tegen hem dat ik geen I.C.P. Heb, maar wel een papier van de verzekering waaruit blijkt dat het schip daadwerkelijk van mij is, hij zegt tegen mij dat verzekeringpapieren niet worden geaccepteerd, dan zeg ik tegen hem dat ik ook nog wel een verklaring heb van de Douane uit Nederland waar ook mijn teboekstellingsgegevens staan van het register voor schepen. Hij schud zijn hoofd en zegt dat alleen een I.C.P. geldig is. Nou dan moet ik eerst maar even met Marina praten, en haar vragen wat de mogelijkheden zijn om te bewijzen dat ik eigenaar ben van de Marilena, ik moet er niet aan denken dat het nu nog verkeerd kan gaan, straks leggen ze het schip nog aan de ketting. Dus meld ik mij met mijn verzekerings, en Douanepapieren bij haar op de steiger in de stromende regen in mijn Australische jas, Hoed en Laarzen. Wie weet maakt het mischien indruk. Ik leg haar uit wat ik bedoel, en zij zegt welk papier ik denk dat het beste is voor deze poging, ik zeg ik denk het papier van de Douane. Prima zegt zij, ik ga kopieën voor u maken. Na een halfuur zie ik haar weer terugkomen, en ga alvast de steiger op om ze in ontvangst te nemen. Ze legt me uit wat ik straks allemaal mee moet nemen, en geeft mij ook de papieren van de schipper van de Sirius mee. Ik loop terug breng de papieren naar de buurman, en ga terug naar de boot om te wachten tot ze mij komt halen om naar het kantoor te gaan. Dan komt ook de Douanebeamte onze paspoorten weer brengen, en ook de de bemanningslijsten, en vraagt mij om te controleren of het onze paspoorten zijn, ik kijk even, en zeg dat het oké is en hij vertrekt weer. Een kwartiertje later komt Marina ons halen, d.w.z de schipper van de Sirius, de schipper van de Elise en ikzelf. Ik neem de tas waar ik mijn papieren in bewaar mee en ga de wal op waar ik met de schipper van de Elise en de Sirius achter Marina aanloop naar het Douanekantoor. Als we daar aankomen moeten we naar de tweede verdieping. Het gebouw ziet er van binnen nog erger uit dan van buiten, ongeloofelijk wat een zoo'tje, er ligt zelfs nog zeil op de vloeren zoals wij dat hadden in de jaren vijftig. De trap die we op moeten heeft een te korte aantrede en een te hoge optrede, en ik struikel onderweg bijna. Eenmaal boven volgen we een pad met gele en blauwe pijlen tot we in een kantoortje komen waar drie stoelen staan, een tafel, en een kopieërapparaat. We moeten alledrie nog wat aanvullende informatie op een aantal formulieren invullen, en zij kopieërt intussen onze paspoorten. Dan na nog wat ondertekeningen van een aantal papieren, neemt ze alles mee, om naar de Customs te gaan, ze zegt dat ze mischien als er eventueel onduidelijkheden zijn, ons komt halen om ze persoonlijk te beantwoorden. Ik houd mijn hart vast, want ik kan mij bijna niet voorstellen, dat ze mij aan de hand van mijn Bunkerverklaring waarin staat dat ik op rode diesel mag varen van de Douane, mij in plaats van een I.C.P. wat betekend: International Certificate of Plessurecraft een permit geven om Rusland in te kunnen.
Na een spannende tien minuten komt Marina terug met voor ons alledrie een formulier, en zegt dat alles in orde is en alle stempels er op zitten. Nou dat was wel even peentje's zweten, maar het is kat in het bakkie.
Dus gaan we weer door de gangen met pijlen blauw en geel, die teringtrap af, en weer door de gang met zeil op de vloer uit 1950 en lopen dan in de stromende regen weer terug naar de boot. 
Ik word ontvangen met nieuwsgierige blikken, en steek mijn duim omhoog en iedereen begint te smilen. We hadden op de steiger afgesproken om met ons vijfen te vertrekken, maar dan klopt de schipper van de Sirius op de boot, met de mededeling, dat wij ruimte moeten maken aan de steiger voor de volgende groep, en dat de Brabander en de Wulp later zullen volgen als ze ook door de molen van de Burocratie zijn. Dus gooien we los, en gaan de route varen die onze scheepsagent ons heeft voorgestelt, er zit weliswaar een stukje bij dat slechts 2.10 meter diep is maar ik ga daar wel even eerder naar stuurboord omdat het daar 2.80 meter diep is. Eerst varen we bij een aantal havens langs die niet meer in gebruik zijn, en waar alleen maar erg oude en verroeste schepen liggen, die waarschijnlijk daar zullen verroesten tot ze zinken. Als we daar dan voorbij zijn gaan we naar bakboord uit, en varen op de plotter door het kanaal dat daar ligt, maar waar geen enkele ton meer is te zien, het is een soort ijselmeer waar de gemiddelde diepte ook zo'n 3.5 meter diep is. Aan het eind ga ik stuurboord uit, en als ik dan weer bij een ander vaarwater kom wat dieper is, ga ik weer richting van de andere beide boten. Er liggen hier drie enorme cruiseschepen voor de wal, en de stad zelf ziet er modern en mooi uit., het is wel uitkijken hier, want de draagvleugelboten gaan je hier met grootte snelheid vlakbij voorbij.


Dan zien we in de verte al de haven waar we naar toe moeten, de "Cental River Yachtclubwf". Als we de haven binnenkomen ligt er een hele batterij strijkijzers afgemeerd. Wij worden door onze voorgangers, naar een plek geloodst aan vingerpieren, die we door een ruime bocht te maken binnenvaren, en de lijnen aanrijken aan de mensen die op de steiger staan.
T
Het is nu st Petersburgtijd en dat is NL Time + 2 dus in dit geval 18:53 . We zijn vertrokken om 17:00 st Petersburgtijd en we waren in st Petersburg om 18:30 als ik de tijd van de customs er vanaf trek zijn we 25:30 min 3:30 = 22 uur. En dat is voor 120 mijl gedeelt door 22  = 5,45 mijl per uur.
Het verbruik zal dus ongeveer 22  x 3 = 66 liter diesel en dat is ruim gerekend, als we deze week de tank aftoppen zal het mij benieuwen wat het verbruik nu echt is geweest. 
We praten nog een poosje met ons allen op de steiger over de tocht, en gaan dan naar binnen om een aankomstborrel te drinken, en daarna eten we een hele vracht pannekoeken, die Aafke intussen heeft gebakken en we hangen er dan ook behoorlijk in, er blijft er geen eentje over. 
Dan gaan we naar onze slaapverblijven, en doen de oogje's dicht, en de snaveltje's toe. Het is ondanks onze voornemens weer laat geworden 00:30 uur. Moarn mar es wer sjin.

Englisch Version translation by Google

Today we make the crossing to St. Petersburg, departs at 15:00 the first group of six ships first go at clearing the island Santio from Finland. I have heard that this is happening very quickly, it would only take five minutes per vessel amounts, well that is in contrast with the expected clearance time of 2 1/2 hours at the Russian custums a cinch. At 12:30 we have the last palaver, and there are some agreements because of the departure, route, and which channel will be used by our group, because we had been assigned as a group channel 17 I make the comment, that this is the SAR Channel, which our leader says channel 17 not used, the SAR in all areas than any of the others is to observe what happens when we have to be graduated, when I say that channel we can still use the Maritime occasions issued for channel 88. Anyone think that's a good solution, and so we go to channel 88 but on our handmarifoons. The skipper of the Curlew says he has no hand radio, and thus become the first call on channel 16 to come out. Channel 88 Then as a group we talk a bit about the speed with which we sail and the route to follow. The rate for our group get 5.5 node and the route is the same as word phrases that I had already put. Ipad for myself in the It's time that we leave, but first we eat a bit warm at half past three. At half past four we to the shore, because the ship Iskander we next are in Group 2 sit and go at half past three way, we go to four hours of group three way, as I write we are this already at sea and even in Russian waters, we have no problem by the Finnish Customs clears out on the island Santio. Well we had our rain gear, because just before it started to rain but it was only a shower, and now it's dry. We now motorsailen with breeding there and walk 6 knots. The leader of our group keep in Sirius's weird dangerous habit after which the rest of the group is indeed nothing of attracting and just stays together. He is suddenly 30 degrees went to BB but now sails again parrelel us. Marina is already lie with Ariane that what restless as we sail on the engine, and I have just the clock back an hour but put forward here because it is two hours later than in the Netherlands. I stop it now because I have the Ipad also needed for the navigation, so see you again tomorrow but from st Petersburg. St Petersburg on 01-07-2013 We are now arrived in St. Petersburg, the first part was pretty quiet, so restless the rest of the trip. it blew do not mind, but the swell that's there is very annoying, and we swing back and forth as we sat on a swing. Especially the Lemsteraak "Curlew" goes on like crazy, and there will doubtlessly be a thing die on board. We will occasionally also a lot back and forth, but fortunately everything remains in place. First, I wonder where it would come by and you think of bad weather the day before, but I think it's because of the large differences in depth here. It is alternately 25 to 3 feet deep and that's the problem, you also have this sloshing party to Helgoland where a large difference in depth of 3 meters up to 50 meters in places. We try to do, and what to do we draw the Genoa tight as the two genoa sheets between forepeak, and mast, that makes it a whole lot better. We also scared a few times of encountering an unlit ton, you're looking for it, but if you do not see the flash on tons, then the kernel or piece fof there is no more. Tons Later I hear that I was not the only one who missed a ton, also the Elise Rienk Heemstra was almost a ton which was unlit, it was the same also we almost touched. If we therefore have come behind the island the swell, and sailing a lot more conveniently. The first part is fairly straight, and thus provides no problems, but then we come to a narrow passage, where also a number of ships behind them are directly anchored, also there are some shallows in which you do not have to walk . Our leader Sirius pres ted it again so close to sail, he is called, by traffic center Primorsk who says he two cable's from shallow water to the shallows and that he should go. Port to the route line on the map I see him not react quickly on the screen, and now he gets summoned to instantly send Port and the line on the map to continue. Then see Indeed I shall move it on the screen to the route, and confirm. Traffic center Primorsk his response via VHF Huh Huh, that was again just fine. But after a mile or what we find another similar situation and against, and I now hold him closely, and damn, he knows to perform to the traffic center of Primorsk to chase the wits again, because it is again warned that there is a shoal in front of him, and that he should go. toward the line on the map Even now he does not respond immediately, but at the last minute I see him go to Port. Then it goes straight for a long time and little can go wrong you would say, but if I'm looking at the map, I suddenly see a sharp turn to starboard make him while he has no business being there at all. I get the creeps that guy, soon goes wrong again, and we have a lot more bullshit, but so suddenly he went to Starboard he is now back to its old course. We are now passed the islands, and have to deal with those pesky rotdeining. Again I decide to just put, after a while the Genoa again because the wind is now half, and at around 10 knots, well now we motor sail with enough pressure in the sail, to swinging to reduce to a minimum also Curlew we occasionally almost underneath could look attracts breeding there and is now a lot better in the water than before, only he is located now too much to the right of us, and that is a restrickted area where you absolutely can not come. I expect every moment that he will not Primorsk, but by another traffic post, but called now I see again this side stand him to join. Rejoin us Because the waterway now 90 degrees Bakboord goes out, we have no more pressure in the sail, and so roll it up again. Because we now come to the coast, there is also less swell, and there to live. Then finally begins the promised heavy rainfall, and the view is not getting any better, I must say, but because we are under the fixed spray hood are sending, we are happy that moisture is not a bother, but the visibility is now miserable, and I put the radar only when on, and so I can now see the rain coming and this can take a while, it seems. Even now it's getting busier on the water, and we are getting larger ships against. Fortunately clears after an hour and get some sight a little better, and the radar it again. Another 10 miles and then we are at the weir that as in Hoek van Holland in the river can be closed, and was built to protect the city of st Petersburg, because with strong Northwest wind Netherlands through the water by the wind or to more than six feet are pushed up, and that's been done several times, with major consequences for the inhabitants of the city, and the damage that was done was big. If we then arrived, we moor almost equal to the customs building, where group two is almost ready. Of course we lay like that so common, again in the flushing rain, and I have my long Australian coat, hat and boots on. And nothing can harm me. We want to lie against the Elise but say we have to attach the Sirius. On the front boat After having attached is waiting for the things to come, after a while someone comes on board with us, and this appears to be our agent, Vladimir Ivankov he asks me to passports, and crew lists, and if I which then gave him he will fill our immigration papers then we all must sign. I also have some other paper sign that I do not know what I actually sign, but I just assume that it is not my death sentence. Then I hear thumping and then someone customs of the stairs, and after having proposed, I still have half a dozen forms to fill in and sign for him, and he then goes on inspection by boat to see that there outside the five persons, of which he already has checked not more people on the ship. passports Since I still have the problem with my lost papers do I am curious about what's going to happen, but he says he is now the passports takes you to the office to check them and stamps provide, and she comes back and then go back delivery. Because it is also another lunch time it takes even longer than two and a half hours it takes normally. Then right suddenly someone on the boat, the skipper of the Sirius, who says Marina the daughter of Vladimir has offered advance copies of the deed to the boat to make it so the less time will cost it does so in the lunchtime gentlemen officers. He already let me just see what the paper is. I'm suddenly very hot, because those are just the papers that I've lost, I tell him I Do not ICP, but a paper of insurance showing that the ship actually is mine, he says to me that insurance papers are not accepted, then I tell him that I still have a declaration of Customs from Netherlands anywhere in my teboekstellingsgegevens are the registry for ships. He shakes his head and says that only an ICP is valid. Well then I must only talk to Marina, and ask her what the possibilities are to prove that I am owner of the Marilena, I should not think that it can still go wrong later they put the ship still the chain. So I log in with my insurance, and Custom Paper with her on the dock in the pouring rain in my Australian coat, hat and boots. Who knows maybe it makes impression. I explain what I mean, and she says what paper I think is best for this attempt, I say I think the paper of Customs. Fine she says, I'm going to make copies for you. After half an hour I see her coming back again, and go ahead on the jetty to take them receiving it. She explains to me what I will all have to carry, and also gives me the papers of the captain of the Sirius them. I walk back bring the papers to the neighbor, and go back to the boat to wait for them to come and get to go to the office. Me Therefore, the customs officer bring our passports again, and the crew lists, and ask me to check our passports, I'll check, and say that it's okay and he leaves. Fifteen minutes later, Marina pick us, ie the master of the Sirius, the skipper of the Elise and myself. I take the bag where I keep my papers and go ashore where I with the skipper of the Elise and Sirius behind Marina up to the Customs. When we get there we have to go to the second floor. The building looks worse on the inside than the outside, what an incredible zoo'tje, there is even sailing on the floors as we had in the fifties. The stairs that we need to have a short tread and riser too high, and I stumble on the road almost. Once at the top we follow a path with yellow and blue arrows until we come into an office where three chairs, a table, and a copier. We need all three a little more information fill in some forms, and meanwhile she copies our passports. Then after some signatures of some papers, they take everything, to go to the Customs she says she maybe if there are any ambiguities, come and get to meet them in person. Us I love my heart, for I can hardly imagine that they are using my Bunker Declaration stating that I may sail of Customs, on red diesel me instead of an ICP which means: International Certificate of Plessurecraft a permit to be able to give in Russia. After an exciting ten minutes Marina back with us for all three form, and says that everything is in order and all stamps sit on. Well that was quite a Carrot's sweating, but it's cat in the bakkie. So we go through the halls with blue and yellow arrows, that damn stairs, and down the corridor with floor covering in 1950 and then walk in the pouring rain back to the boat. I am received with prying eyes, and put my thumb up and everyone starts Smilen. We had agreed on the dock to leave, with the five of us but the true master of the Sirius on the boat, with the message that we must make to the jetty for the next group, and that the space Brabander and Curlew later will follow if they are through the mill of bureaucracy. So we throw loose, and sail the route that our agent has dispositions for us, although there is a bit by that only 2.10 meter deep but I go there some time earlier to starboard because there is 2.80 meters deep. First we sail along with a number of ports that are no longer in use, and which are only very old and rusty ships, probably there will corrode until they sink. If we do then we go over to port out, and boating on the plotter through the channel that is there, but where no tons more to see, it is a kind IJselmeer where the average depth is also about 3.5 meters deep is. At the end I'm going to starboard, and when I come back to another channel that is deeper, I'm going towards the other two boats. There are here three huge cruise ships for the shore, and the town itself looks modern and beautiful., It is to be careful here, because the hydrofoils go here size with speed close by. Then we see in the distance all the port where we need to go, the "Cental River Yachtclubwf". As we enter the harbor there is a whole battery irons moored. We are encouraged by our predecessors, to a place piloted to finger piers, which we enter by making a wide arc, and the lines enrichment to the people on the dock. T The time now is st Petersburg Time and Time + 2 GB which is so in this case 18:53. We left at 17:00 st Petersburg time and we were in St. Petersburg at 18:30 when I pull as we 25:30 3:30 min = 22 hours. Time of customs And that is partially completed 120 miles by 22 = 5.45 miles per hour. Consumption is approximately 22 x 3 = 66 liters of diesel, which is well calculated as the tank top off this week we will wonder what consumption really been me. We talk a while with all of us on the dock on the trip, and then go inside to drink, arrival drinks and then we eat a whole load of pancakes, which Aafke has baked now and we hang therefore quite in, there there remains no one left. Then we go to our cabins, and do the eye's closed, and the beak's increasing. It is despite our intentions become again shows 00:30. Moarn mar es wer Shin.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten